18) Příklad elektronického vstřikování

Hlavní prvky systému ME-Motronic Tento systém vstřikování obsahuje elektronický plynový pedál, kde pedál ovládaný člověkem neovládá přímo škrtící klapku, ale tvoří jen vstupní údaj pro elektronickou jednotku. Řídicí jednotka tohoto systému reguluje točivý moment, přičemž reaguje na řadu jevů, které točivý moment ovlivňují (předchozí systémy regulovaly směšovací poměr). Kvůli ekologickým požadavkům jsou benzínové páry odváděny do nádobky s aktivním uhlím a ne přímo do ovzduší, při chodu motoru jsou z uhlí odvětrávány do sacího potrubí. Recirkulace výfukových plynů se uplatňuje při zmenšení zátěže motoru, kdy působí jako inertní (=netečný) plyn, který způsobí snížení výkonu a zmenšení produkce NO2 .. Dmychadlo přídavného vzduchu vhání vzduch do výfukového potrubí při studeném startu, což zlepší kvalitu emisí (oxidace CO) a rychlejší ohřátí katalyzátoru. Snímač tlaku v sacím potrubí dovoluje korekci dávkování paliva v závislosti na tlaku. Snímač tlaku v palivové nádrži slouží ke kontrole těsnosti nádrže. Lambda sondy korigují systém v závislosti na obsahu kyslíku před katalyzátorem a za katalyzátorem. Ventil přídavného vzduchu chrání dmychadlo a brání vniknutí horkých plynů do dmychadla při nečinnost. Palubní diagnostika EOBD se učí z již řešených situací a usnadňuje diagnostiku při poruchách. Řídící jednotka palivové soustavy Motronic může využívat k přípravě směsi data i z jiných systémů přes datovou sběrnici CAN-Bus (systémy řízení výkonu, řízení převodovky, ABS,ASR,MSR aj.) Přehled snímaných a řízených parametrů