14) Stěrače skel, intervalové spínače

K základním požadavkům na stěrače patří : Stíraná plocha musí být aspoň 80% referenčního pole (bezpečná plocha výhledu). Stěrače musí mít nejméně 2 rychlosti s rozdílem aspoň 15 kyvů za minutu a největší rychlost musí mít minimálně 60 kyvů za minutu, nejmenší nejvýše 50 kyvů za minutu. Stěrač musí pracovat samočinně s výjimkou zapnutí a vypnutí, po kterém se musí vždy samočinně vrátit do základní polohy. Stěrací raménko se musí dát odklopit od povrchu skla za účelem ručního čištění. Účinnost stírání musí být zaručena nejméně do 80% nejvyšší rychlosti vozidla nebo do rychlosti 160km za hodinu. Jednorychlostní motorek Po spojení kontaktů A a C se motorek rozeběhne a stěrače začínají stírat. Po vypnutí (spojení kontaktů A a B) teče proud do motorku přes kontakty E a D, dokud se stěrače nedostanou do krajní polohy, kdy vačka spojí kontakty F a D (motorek se zastaví). Základními částmi stěrače jsou elektromotorek, redukční převod a mechanizmus pro převedení rotačního pohybu na kývavý. Redukční převod může být šnekový nebo čelní. Rotační pohyb se mění na kývavý kulisovým nebo klikovým mechanizmem. Dvourychlostní motorek Tento typ motorku obsahuje třetí kartáč. Při připojení kartáčů A a C je zapojen větší počet závitů v rotoru a motor se díky tomu točí pomaleji. Při připojení kartáčů B a C je zapojen menší počet závitů v rotoru a motor se díky tomu točí rychleji.