10) Přímé vstřikování

Přímé vstřikování Soustavy vstřikování benzinu jsou koncipovány jako bezúdržbové. Jedinými předepisovanými pravidelnými preventivními operacemi je výměna palivového a vzduchového filtru a proměření, popř. výměna lambda sondy v intervalech doporučovaných výrobcem. To samozřejmě neznamená, že se nebudou vyskytovat závady. U systémů vstřikování benzinu je možné vyhledávat závady postupným proměřováním elektrických parametrů jednotlivých prvků. Novější ( digitální ) systémy jsou vybaveny vnitřní diagnostikou ( autodiagnostikou ) a pamětí závad. Řídící jednotky začaly sledovat a zaznamenávat činnost jednotlivých čidel a akčních členů. V případě, že některý autodiagnostický úkon je vyhodnocen jako závada, uloží řídící jednotka příslušný záznam, tzv. chybový kód do paměti závad. Pro čtení paměti závad je několik způsobů. Zobrazení záznamů v paměti závad umožňuje tzv. blikací kód ( Blink Code ). Ten může být aktivován chvilkovým ( 2 až 4 sekundy ) ukostřením diagnostického vedení, po němž následuje vlastní blikací kód. Bliká buď kontrolka diagnostiky na palubní desce, nebo je vyžadováno připojení samostatné vyblikávací svítivé diody. Chybové kódy jsou číselné; dvoumístné, třímístné i čtyřmístné. Je velké množství různých číselných kódů, přiřazených různým konkretním závadám. Chybové kódy jsou zobrazovány v jednotlivých sekvencích ( např. kód 21 je zobrazen jako dvě bliknutí, mezera, jedno bliknutí, konec sekvence ) nebo v posloupnosti všech zaznamenaných kódů. Řídící systémy motoru s vyšší úrovní komunikace umožňují komunikaci pomocí vhodného testeru, připojeného do tzv. diagnostické zásuvky. Současná podoba vnitřní diagnostiky tak umožňuje : Přečíst nebo vymazat uložené chybové kódy v paměti závad. Jde o zobrazení a vymazání uložených kódů závad typu zkrat na kostru, zkrat na plus, přerušené vedení, signál mimo toleranci atd.