31.-32. Reklamační proces

Reklamační proces - prodejna odpovídá za vady, které má prodávaná věc při převzetí kupujícím - prodávající bere záruku za jakost zboží - prodávající se zavazuje, že po dobu záruky, bude mít zboží své vlastnosti POSTUP REKLAMACE • na prodejně musí být po celou prodejní dobu osoba, která reklamace vyřizuje • kupující předloží doklad o zaplacení, záruční listopad • prodávající vypíše reklamační list Lhůty k uplatnění reklamace - u rychle se kazících věcí v den následující po zakoupení - u ostatního potravinářského zboží do 8 dnů - u prodeje zvířat 6 týdnů - průmyslové zboží 2 roky, nebo dle záručního listu Termíny pro vyřízení reklamace - v jednoduchých případech rozhodne prodávající rychle - ve složitějších do 3 dnů - vyřízení reklamace né déle než 30 dní od počátku reklamace Reklamace s vadou odstranitelnou - vada musí být odstraněna - výměna zboží - při opakování vady vrácení peněz Reklamace s vadou neodstranitelnou - výměna zboží - zrušení kupní smlouvy - sleva z ceny