3.-5. Druhy prodejen

Druhy prodejen – podle prodeje A. Stacionární – stálé prodejny s pevným stanovištěm B. Ambulantní – mění své stanoviště – pojízdné, stánky C. Zásilkové – katalogy, inzeráty, internet DRUHY PRODEJEN – podle zboží a) Prodejny specializované - drogerie, oděvy b) Úzce specializované prodejny - dětská obuv, pánské oděvy - ceny vyšší c) Smíšené prodejny - zboží denní poptávky d) Ambulantní prodejny - pojízdné prodejny - vyšší provozní náklady, ceny vyšší e) Obchodní domy - soubor prodejen pod jednou střechou - v centrech měst f) Obchodní domy specializované - dům obuvi, nábytku, hraček g) Odborné prodejny - zaměřené na dům a zahradu h) Diskontní prodejny - centra levného nákupu i) Supermarkety - velké samoobslužné prodejny - smíšené zboží - prodejní plocha do 1 800 m2 - prodejní doba 7 dní v týdnu j) Hypermarkety - sortiment potravinářský i nepotravinářský - prodejní plocha 2,5-15 tisíc m2 - ceny nižší, služeb hodně - u nás až po roce 1997 k) Obchodně zábavní centra - základ tvoří hypermarket, samostatné prodejny, občerstvení, kultura – kino, sport - plocha až 60 000 m2 - Šestka, Palladium, Metropole Zličín 2x klikni pro úpravu