- materiály pro žáky
- třída 2.C, 2.K, 2.P, 2.A, 2.T, 2.Z, 2.I
- EK (2.C), EK (2.K), EK (2.P), EK (2.A), EK (2.T), EK (2.Z), EK (2.I)
- 15. Význam a funkce obchodu
15. Význam a funkce obchodu
- přeměna výrobního sortimentu na obchodní sortiment
- nákup zboží pro prodej
- kontrola kvality prodávaného zboží
- udržování zásob zboží
- prodej zboží
- vyřizování reklamací
- ovlivňování výroby – průzkum trhu
- ovlivňování poptávky - marketing
- logistika – zásobovací cesty
- úhrada faktur dodavatelům
Obchodní prostředníci:
- maloobchod - nákup od velkoobchodu nebo od výrobce a prodej konečnému spotřebiteli
- velkoobchod - nakupuje zboží ve velkém a ve velkém prodává maloobchodům
- zahraniční obchod - vývoz (export) do zahraničí nebo dovoz (import) za zahraničí