19. Organizace velkoobchodu

VELKOOBCHOD Velkoobchodní sklady – prodává zboží do maloobchodu Význam velkoobchodu pro maloobchody: - množstevní slevy - velká nabídka - absence skladů - zajišťuje dopravu - podílí se na reklamě – podpora prodeje - poskytuje výrobcům marketingové informace – poptávku, ceny, konkurenci VELKOOBCHOD Velkoobchodní sklady – spojovací článek mezi výrobou a obchodem Druhy velkoobchodu • Dodávkový - dodávají zboží do prodejen podle objednávek • Samoobslužný VO – Cash and Carry - MAKRO - pro menší odběry zboží MO - odběratel zaplatí a odveze si zboží Výhody pro odběratele: - není potřeba velkých zásob na prodejně - zboží si prohlédne, vybere - množstevní slevy • Regálový- VO dodá regál do MO a sám zboží doplňuje, určuje ceny • Pojízdný - dodává zboží MO přímo z auta - květiny, káva, koření, mražené výrobky