15. Organizace velkoobchodu

VELKOOBCHOD Velkoobchodní sklady – prodává zboží do maloobchodu Význam velkoobchodu pro maloobchody: - množstevní slevy - velká nabídka - absence skladů - zajišťuje dopravu - podílí se na reklamě – podpora prodeje - poskytuje výrobcům marketingové informace – poptávku, ceny, konkurenci VELKOOBCHOD Velkoobchodní sklady – spojovací článek mezi výrobou a obchodem FUNKCE VELKOOBCHODU: - vytváří zásoby k zásobování MO - zajišťuje dopravu do MO - poskytuje výrobcům marketingové informace – poptávku, ceny, konkurenci - podílí se na reklamě, podpoře prodeje Druhy velkoobchodu • Dodávkový - dodávají zboží do prodejen podle objednávek • Samoobslužný VO – Cash and Carry - MAKRO - pro menší odběry zboží MO - odběratel zaplatí a odveze si zboží Výhody pro odběratele: - není potřeba velkých zásob na prodejně - zboží si prohlédne, vybere - množstevní slevy - VO má nabídku nových druhů zboží • Regálový - VO dodá regál do MO a sám zboží doplňuje, určuje ceny - prodejně VO poskytuje rabat (srážku) • Pojízdný - dodává zboží MO přímo z auta - po výběru vypíše fakturu a předá zboží - květiny, textil, textilní galanterie, káva, koření, mražené výrobky