28. Zásady při aranžování výkladních skříní

Aranžování - něco vědomě a záměrně uspořádat - zlepšení estetického vzhledu - zdůraznění kvality, designu, užitných vlastností zboží Pravidla aranžování - estetické cítění, umění - aranžujeme do čisté výkladní skříně - postupujeme dle předem připraveného návrhu - zboží, materiál, cenovky čisté - začínáme poutačem, na který zboží navazuje - zboží vystavujeme do ucelených skupin - vzdušnost – základ přehlednosti ZLATÝ ŘEZ VÝKLADNÍ SKŘÍNĚ - zboží vystavené v úrovni očí - za úkol má upoutat pozornost spotřebitele a soustředit ji na vystavené zboží - grafická metoda pro přesné umístění poutače a zboží - při konstrukci vycházíme z dělení na osminy – rozhodující je pátá osmina podlaha – k umístění pomůcek - stojanů, podstavců strop – instalace osvětlení, zavěšování zboží, k instalaci monitorů, zvukového zařízení boční stěny – k vystavení drobnějšího zboží přední strana – ochranné sklo s bezpečnostní fólií sestavování zboží ve výloze - druhy výkladních skříní - pyramida - geometrické skupiny – zboží přes a vedle sebe - křížové a hvězdicové skupiny – kladení zboží do směrů - kruhové skupiny - závěsné skupiny – využití celého prostoru výlohy pomocí silikonových nití