23.- 24. Psaní cenovek a reklamních textů

Písmo v reklamě - musí mít hladký, sladěný tvar, čitelný nejčastěji používané písmo – ŠVIHOVKA Cenovka musí být: - tvarově jednoduchá a čistá - dobře čitelná - řídí se velikostí označeného zboží¨ - umisťuje se na dobře viditelném místě na zboží, nebo vedle, nebo na lištu v regále - vyznačení ceny musí být větší než popis zboží - cena se uvádí vždy za jednotku – ks, kg, litr, metr za cenu píšeme čárku a pomlčku, nebo zkratku Kč – nikdy né obě najednou! Příklad: 20,- 20 Kč 20,00 Kč Kč 20 Kč 20,- 20,- Kč – toto je špatně a nepoužívá se! Reklamní texty: - k upoutání pozornosti - jasné sdělení informace - využití silných slov – velkolepý, kolosální - v nadpise něco originálního - výzva k akci – Buď, Ušetři, Zvolte - zmínění výhody produktu - odlišení od konkurence