2. Marketing, image, public relation

Marketing - nástroj k uspokojování přání a potřeb zákazníků - cílem je co nejlépe poznat zákazníka, aby se produkty dobře prodávaly Marketingový mix – zaměřený na uspokojování potřeb zákazníka – 4P – produkt, price, place, promotion Nástroje propagace: • reklama – neosobní forma propagace – noviny, časopisy, rozhlas, televize, billboardy, plakáty, výlohy, internet • podpora prodeje – kupony, slevy z ceny, cenové balíčky, ochutnávky, odměny, soutěže, vzorky, předvádění zboží • osobní prodej – z očí do očí • public relation - práce, vztahy s veřejností – vně i uvnitř podniku - má vytvářet pozitivní povědomí o firmě -snaha o dobré vztahy, dobré jméno, image firmy – vnímání firmy okolím, sponzoring - publikace, zprávy, články v novinách, rozhovory v TV • prodejní personál – nutné proškolení, vysoká úspěšnost propagace