- materiály pro žáky
- třída 3.P
- PRO (3.P)
- 2. Marketing, image, public relation
2. Marketing, image, public relation
Marketing
- nástroj k uspokojování přání a potřeb zákazníků
- cílem je co nejlépe poznat zákazníka, aby se produkty dobře prodávaly
Marketingový mix – zaměřený na uspokojování potřeb zákazníka – 4P – produkt, price, place, promotion
Nástroje propagace:
• reklama – neosobní forma propagace – noviny, časopisy, rozhlas, televize, billboardy, plakáty, výlohy, internet
• podpora prodeje – kupony, slevy z ceny, cenové balíčky, ochutnávky, odměny, soutěže, vzorky, předvádění zboží
• osobní prodej – z očí do očí
• public relation
- práce, vztahy s veřejností – vně i uvnitř podniku
- má vytvářet pozitivní povědomí o firmě
-snaha o dobré vztahy, dobré jméno, image firmy – vnímání firmy okolím, sponzoring
- publikace, zprávy, články v novinách, rozhovory v TV
• prodejní personál – nutné proškolení, vysoká úspěšnost propagace