- materiály pro žáky
- třída 2.F
- ZAF (2.F)
- 25.-26. Základní činnosti na recepci. Vydávání a přebírání klíčů od pokojů.
25.-26. Základní činnosti na recepci. Vydávání a přebírání klíčů od pokojů.
Činnosti na úseku Front-Office (recepce)
• prodávat hotelové pokoje hostům, provádět jejich registraci, ubytování hostů
(check-in), stanovovat status hotelových pokojů v systému
• koordinovat služby hostům
• udržovat aktuální informace o stavu ubytovací kapacity hotelu
• starat se o hotelové účty během provozu, dbát na dodržování předpisů týkajících se správného vyúčtování s hostem a odvod tržeb
komunikace se zákazníkem
• péče o hosta, budování zákaznické loajality
• aktivity v oblasti sales marketing
• získávání zpětné vazby zákazníků
• koordinace a dohled nad dalšími službami
• komunikace s ostatními odděleními podniku
• směnárenská činnost, na dodržování devizových zákonů a předpisů
• odhlašovat hosty z hotelu při jejich odjezdu (check out)
• zabezpečuje provozní činnost pokladny – směnárny,
Druhy hotelových klíčů
1. Klíč hosta
Dá se s ním odemknout jen jeden pokoj. Host je povinen odkládat klíč při odchodu z hotelu během svého pobytu na vrátnici. Případnou ztrátu klíče je host povinen ihned nahlásit. Přívěsek je přiměřeně velký, má funkci informativní a reklamní. Příklad číslování – C 215: C = křídlo, 2 = patro, 15 = pokoj.
2. Klíč parciální
Je určen pro zaměstnance – pokojské, uklízečky, údržbu, vedoucí pracovníky. Lze s ním otevřít určený počet dveří podle velikosti daného pracovního úseku. Může to být klíč od všech spojovacích dveří v ubytovacím úseku (např. ho má pokojská pro svůj rajón na patře).
3. Klíč etážový
Dají se s ním otevřít všechny dveře na jednom poschodí.
4. Klíč centrální
Dají se s ním otevřít všechny dveře v hotelu. Má ho ředitel hotelu a někteří další pověření pracovníci.
5. Klíč kalamitní
Můžeme jej použít pouze ve zcela výjimečných případech – požár, evakuace, nevolnost hosta... S tímto klíčem lze otevřít všechny dveře v hotelu, i když je zamčeno zevnitř a z druhé strany je klíč. Klíč je umístěn vždy na místě se čtyřiadvacetihodinovým provozem – vrátnice, recepce, řídící bezpečnostní centrum. Každý hotel má individuálně zpracovány pokyny pro případy použití tohoto klíče.