- materiály pro žáky
- třída 2.F
- STF (2.F)
- 8.Příprava pracoviště před zahájením provozu
8.Příprava pracoviště před zahájením provozu
Příprava pracoviště před zahájením provozu
HLAVNÍ POVINNOSTI OBSLUHUJÍCÍCH
- příprava pracoviště
- řádné objednávání, přejímka a placení pokrmů a nápojů (hmotná odpovědnost)
- odborná obsluha (chování, hygiena, bezpečnost, dodržování pravidel)
- řádné zúčtování s hostem
- řádné zúčtování s hostem
- řádné zúčtování tržeb
- udržování pořádku na pracovišti a úklid po skončení směny
POMŮCKY OBSLUHUJÍCÍCH
... jsou majetkem obsluhujících, jejich úroveň je ukázkou jejich vztahu k práci
- číšnický nůž
- tužky
- účtenky, poznámkový blok
- zápalky nebo zapalovač
- kapesníky
- příručník
- číšnická peněženka (flek, nebo též kasír-taška)
ve skříňce: náhradní obuv, oblečení, pomůcky, toaletní a šicí potřeby, odborná literatura, slovníky
PRAVIDLA PŘÍPRAVY PRACOVIŠTĚ
Pracoviště - odbytové středisko a jeho zázemí. Před zahájením provozu musí být pracoviště řádně připraveno. Tím se rozumí i úklid. Hrubý úklid zajišťují pomocné síly, ostatní práce obsluhující personál. Ve velkých provozovnách je plánováním, řízením a kontrolou úklidu pověřena hospodyně (hlavní, hotelová, kuchyňská, restaurační). Úklidové práce se řídí sanitárním řádem, který musí mít zpracována každá provozovna.
- kontrola stavu místnosti
- čerstvý vzduch - vyvětráme
- denní plán práce (počet objednaných stolů, hostin, zájezdů apod.)
- nutné úklidové práce
- zajištění a příprava inventáře
- příprava stolů, srovnání, upevnění, moltony
- prostření stolů, založení drobného a ostatního inventáře
- příprava pomocných stolů, absac, keridony
- příprava pomocných vozíků, čistota, vybavení
- příprava jídelních a nápojových lístků
- příprava pečiva a zboží
- osobní příprava, převlečení, občerstvení, studium lístků
- konečná kontrola před otevřením