4. Členění velkoobchodu

Členění velkoobchodu Podle sortimentu • Sortimentní – nabídka jednotného sortimentu – kancelářské potřeby, hračky • Specializované – úzký sortiment – káva, koření, víno, ovoce, zelenina • Univerzální – široký sortiment obchodních domů Podle činnosti • Dodávkový - dodávají, rozváží zboží do prodejen podle objednávek • Agenturní - organizuje dodávky přímo z výroby odběratelům - odpadají náklady se skladováním • Samoobslužný VO – Cash and Carry - pro menší odběry zboží MO - odběratel zaplatí a odveze si zboží Výhody pro odběratele: - není potřeba velkých zásob na prodejně - zboží si prohlédne, vybere - množstevní slevy - VO má nabídku nových druhů zboží • Regálový - VO dodá regál do MO a sám zboží doplňuje, určuje ceny - prodejně VO poskytuje rabat (srážku) • Pojízdný - dodává zboží MO přímo z auta - po výběru vypíše fakturu a předá zboží - textil, textilní galanterie, káva, koření, mražené výrobky