- materiály pro žáky
- třída 3.A, 3.C, 3.I, 3.K, 3.P, 3.Z, 3.T
- ČJ (3.A), ČJ (3.C), ČJ (3.I), ČJ (3.K), ČJ (3.P), ČJ (3.Z), ČJ (3.T)
- 24.-25. Publicistický styl
24.-25. Publicistický styl
Publicistický styl /novinářský/
= styl sdělovacích prostředků
cílem:informovat o aktuálních událostech ve společnosti ( v politice, ekonomii, kultuře, sportu atd.) + ovlivňovat názory.
Funkce:
sdělovat
přesvědčovat
získávat
texty:
- psané – periodický tisk (noviny, časopisy), internetová média
( elektronická forma novin, internetové časopisy atd.)
- mluvené – pořady vysílané televizí a rozhlasem
( zpravodajské relace, diskusní pořady, cestopisné dokumenty, reportáže apod.)
- rychle a výstižně informovat
- srozumitelně pro všechny věkové kategorie
- přesvědčivě, aby adresát uvěřil