19) Potrubí a tekutinová zařízení

Palivové potrubí je spojovacím článkem mezi nádrží, podávacím čerpadlem a karburátorem. Může být zhotoveno buď z mosazných nebo ocelových trubiček, nebo hadičkami. Je bezpodmínečně nutno, aby všechny spoje palivového potrubí byly dostatečně těsné. Sebemenší netěsnost působí poruchy v plynulé dodávce paliva. Nevhodné umístění palivového potrubí, např. v blízkosti výfukového potrubí způsobí jeho značné ohřátí, a tím vznik palivových par a bublin, které snižují výkon palivového čerpadla. U potrubí je třeba kontrolovat všechna zúžená místa, např. připájené přípojky, ohyby se zřetelem na možné praskliny a netěsnosti, které mohou způsobit nejen poruchy v dodávce paliva, zvýšenou spotřebu paliva, ale hlavně nebezpečí požáru při úniku paliva. Těsnost jednotlivých částí palivového potrubí lze dobře přezkoušet pod vodou, kde jedna část zůstane zaslepena a druhým vývodem přivedeme tlakový vzduch. Konzervace palivové soustavy Jestliže má být z jakéhokoliv důvodu na delší dobu přerušen provoz palivové soustavy, doporučuje se provést její konzervaci, aby se předešlo možným škodám. Zůstane – li v soustavě běžné palivo, mohou vznikající pryskyřičnaté látky zalepit písty anebo výtlačné ventily, popř. mohou způsobit jejich korozní poškození. Proto se doporučuje před odstavením připravit směs paliva s přídavkem 5 až 10% kvalitního konzervačního oleje a nechat motor alespoň 15 minut pracovat s touto směsí. Tím jsou odstraněny i poslední zbytky běžného paliva ze soustavy, která je tak chráněna před zalepením i před korozí. Podle zkušeností lze doporučit takovéto opatření také v případě, že má být přerušen provoz motoru, který byl provozován na bionaftu. Zůstane – li bionafta v soustavě, hrozí nejen uvedená nebezpečí, ale také zalepení a totální neprůchodnost palivového filtru.