- materiály pro žáky
- třída 3.C, 3.K, 3.P
- ZP (3.C), ZP (3.K), ZP (3.P)
- 3. SWOT analýza
3. SWOT analýza
SWOT ANALÝZA
- součástí plánování podniku
- metoda, kdy vyhodnotíme silné, slabé stránky podniku a hrozby a příležitosti podniku
TABULKA 2x2
- levá polovina – faktory s pozitivním dopadem
- pravá polovina – negativní skutečnosti
- horní díl – interní vlivy, které můžete ovlivnit
- dolní díl – externí vlivy - ekonomické, legislativní, technologické, sociálně-kulturní, zákazníci, konkurence, dodavatelé, odběratelé, veřejnost
- Silné stránky – schopnosti, dovednosti, znalosti, vybavení podniku, prostory, znalost cizího jazyka
- Slabé stránky – vysoké náklady, horší chuť výrobků, kvalita, dodavatelé
- Příležitosti – módní trendy, prázdné místo na trhu, školení, vzdělávání se, možnost spolupráce, rozšíření podniku
- Hrozby – nespokojenost zákazníků, pohromy, konkurence, pomluvy, krádež
Úkol do podnikatelského projektu:
1. Pár vět na úvod k čemu je SWOT analýza dobrá, proč jí tvoříte.
2. Vytvoř tabulku SWOT analýzy, zapiš alespoň 4 položky v každém okénku.
3. Na základě zjištěných údajů připrav strategii jak nejlépe prodat silné stránky, eliminovat ty slabé, využít příležitosti a připravit se na důsledky hrozeb.